Bokrean 2016 – första (enda?) köpet

Bokrean är farlig, jag har en förmåga att köpa på mig massor med böcker bara för att de är billiga. Hade jag sett till att faktiskt läsa alla sedan hade det ju varit jättebra men tyvärr har just reaböckerna en tendens att bli stående i bokhyllan. Av böckerna jag klickade hem 2014 året har jag bara läst en enda (bortsett från Nattens cirkus som jag hade läst innan köpet). Samma visa var det 2015, av böckerna jag inte redan hade läst innan köpet har jag bara läst en av dem.

Av den anledningen tänkte jag försöka hålla igen reashoppingen och istället lägga pengarna på böcker jag haft på inköpslistan ett tag nu men helt kunde jag inte hålla igen utan klickade hem en beställning på tre böcker från adlibris.

bokrea16

Tyvärr var Don’t stand so close redan slut så det blev bara två böcker i slutändan. Sigrid av Johanne Hildebrandt och Händelser vid vattnet av Nora Roberts. Tanken är att det inte ska bli fler så vida jag inte snubblar över något jag missat som jag verkligen vill ha, antingen något som jag velat läsa länge eller godbitar jag inte visste existerade men det återstår att se hur det blir med det. Självkontrollen när det kommer till böcker är ju som bekant inte fantastisk.

En reaktion på ”Bokrean 2016 – första (enda?) köpet

  1. Pingback: Nytt i bokhyllan, reaböcker och recex | Bokfrossa

Lämna en kommentar