Nytt i bokhyllan, reaböcker och recex

Jag tänkte att jag skulle ta och visa upp böckerna som flyttat in här hemma sedan sist. Bland annat min bokreaskörd som inte är jättestor men som innehåller fler än de två böckerna jag tänkt nöja mig med, jag gick in på Akademibokhandeln och kom inte därifrån tomhänt. Samma visa var det på ICA MAXI.

20160229_145309
Det här kom jag ut med från Akademibokhandeln. De hade engelska pocket för 20:- så tre fick följa med mig hem, sedan kunde jag inte låta bli Egenmäktigt förfarande som jag trots alla strålande recensioner inte tagit mig för att läsa än. Svenska Folksagor var så fin så den kunde jag inte låta bli, jag älskar den här typen av böcker.

20160229_145340
Här har vi böckerna från Adlibris och ICA MAXI. Sigrid har jag tänkt läsa sedan den kom ut men resten var impulsköp.

20160229_144717 20160310_105327 20160324_075449

Flera fina recensionsexemplar har också tittat in från Albert Bonnier, Modernista, Forum och Modernista. Tack så mycket! Nora Roberts  fick jag av svärmor. Pastor Viveka och tanterna har jag läst och tyckte om, recensionen finns här. Rån och inga visor hoppas jag är bra, jag tyckte om Kaffe med rån och Låna är silver, Råna är guld. Lyra Ekström Lindbäck var ett spontanutskick som jag inte riktigt har koll på. Dumplin’ har jag däremot sett fram emot att läsa sedan jag såg på Lavender LITs instagramkonto att de höll på att jobba med den. Och Glastronen såg jag fram emot så mycket att jag faktiskt redan läste den på engelska för att jag inte kunde vänta, älskar den! Inte skrivit en recension om den än men det borde jag göra snart.

3 thoughts on “Nytt i bokhyllan, reaböcker och recex

  1. Men åh, vad många härliga böcker!! Lena Anderssons har inte jag heller läst än, köpte nyligen hem den i pocket, så du är inte helt sist 🙂 De engelska pocketena ser också väldigt lockande ut!!

Kommentera

