Anna och den franska kyssen – Stephanie Perkins

perkins_anna_franska_kyssen_omslag_inb_0Annas pappa bestämmer att hon ska lämna livet i Atlanta för att istället gå sitt sista år på ett internat i Paris, något hon inte alls är förtjust i och dessutom kan hon inte ett ord franska. På internatet är det dock engelskspråkiga elever och det tar henne inte lång tid att träffa nya trevliga personer som blir hennes vänner. Redan från början kan hon inte låta bli att känna sig attraherad av den snygge Ètienne St. Clair, han har dock redan en flickvän och istället blir de vänner men Paris är ju ändå världens mest romantiska stad och Annas år där blir minst sagt omtumlande.

Jag har hört mycket om denna bok men försökte hålla mina förväntningar i schack för att inte riskera att bli besviken. Lyckligtvis uppfyllde Anna och den franska kyssen mina förhoppningen, den var precis vad jag hade väntat mig. Det är en härlig feelgood att koppla av och mysa med. Även om den kanske inte sticker ut särskilt mycket ur mängden av andra feelgoods i samma stil och är ganska förutsägbar är det ändå en är söt och gullig historia som är lätt att tycka om.

———————————————–
 Betyg: 4/5
(Goodreads genomsnitt: 4.10)
| Anna and the French Kiss | 304 s. | Modernista | 2015-03 |
| Adlibris | Bokus |

2 reaktioner på ”Anna och den franska kyssen – Stephanie Perkins

  1. Pingback: Nytt i bokhyllan | Bokfrossa

Lämna en kommentar