Nytt i bokhyllan

Denna hösts utgivning har verkligen innehållit flera lockande böcker och några av dem har jag haft turen att få hem till mig. Vissa har lästs och väntar på att recenseras, vilket jag tänkte sätta mig och pyssla lite med idag, och med några andra har jag fortfarande läsnöjet framför mig.

20150929_155908
Sthlm Confidential har jag läst och recenserat tidigare, men nu har Hanna E Lindbergs debutroman plockats upp av pocketförlaget som gett ut den i pocket. Klassiker är ett område jag inte har någon större koll på men jag skulle vilja bättra mig så kanske ska jag våga ge mig på Charlotte Brontës Villette. Ni som läst den, är den bra? Lola och Pojken i huset bredvid av Stephanie Perkins är den fristående fortsättningen på Anna och den franska kyssen som jag gillade. Sofie Berthets debutbok Dimensioner låter väldigt intressant, ser fram emot att läsa den.

20151029_124646
Här har vi de två böcker jag längtat mest efter denna höst. Länge funderat på att läsa Vinterfolket av Jennifer McMahon, då på engelska, så jag skuttade nästan av lycka när jag såg att Bazar tänkte ge ut den. Och sedan har vi Gudar och Monster av Laini Taylor, den sista boken i trilogin Önskemånglarens dotter. Sett fram emot den så mycket, känns nästan bitterljuvt att det snart är slut.

20151106_144231Miniatyrmakaren av Jessie Burton kan vara höstens snyggaste bok, den är så fin och jag ser fram emot att få mysa ner mig med denna.

Kommentera

