Lite nytt i bokhyllan

Jag brukar inte nappa på pocketerbjudanden, småttingarna är inte riktigt mina favoriter men i år kunde jag inte lägga band på mig utan klickade hem fyra stycken.

20150707_161510En enda natt av Simona Ahrnstedt har jag förstås redan läst men var tvungen att köpa pocketboken med, försöker köpa allt jag blivit citerad i. Vanishing girls var inte på rea men den slank med ändå och lästes ut förra helgen, mycket uppskattad och jag tror jag ska klicka hem något mer av Lauren Oliver.

20150711_154036Sedan var vi på marknad, närmare bestämt Tosia Bonnadan i Ronneby, och när vi skulle gå därifrån såg jag denna. Första gången jag hittat något från #glömenbok ser man en bok liggandes sådär så ger man den förstås ett hem. I alla fall var det så jag tänkte just då, såhär i efterhand är det kanske lite dumt att släpa hem böcker man inte känner sig övertygad om att man faktiskt kommer att läsa. Kul grej dock! Jag skiljer mig så sällan från böcker att de få jag gör mig av med brukar hamna i stadsbibliotekets bokbytarhylla, kanske borde placera ut ett par på stan istället..

Lämna en kommentar