Nytt i bokhyllan

20150808_113520 (3)
Nu har det trillat in några nya böcker igen, tre finfina recex och min senaste beställning från bookdepository som jag unnade mig som en belöning. Panic av Lauren Oliver, Before I Fall av Lauren Oliver, Since you’ve been gone av Morgan Matson och All the truth thats in me av Julie Berry.

Jag fick ett mail av Frida Skybäck där hon frågade om jag skulle vilja läsa hennes nya bok Polarnatt, och med tanke på att jag älskade Norrsken som är hennes tidigare bok i denna serie var jag snabb att tacka ja. Älskar den hittills och har inte många sidor kvar så recension ska komma upp innan helgen.

Sedan har vi två böcker från Modernista vars utgivning bara blir mer och mer intressant, jag har länge velat läsa Röd Drottning av Victoria Aveyard och blev väldigt pepp när jag såg att de skulle ge ut den på svenska och ännu gladare blev jag när den damp ner i brevlådan. Kunde inte hålla mig så jag har slalomläst denna och Polarnatt, härligt att kunna växla mellan två så bra böcker. Eldtronen av Rick Riordan är andra delen i Kanekrönikan som står näst på tur att bli läst.

One thought on “Nytt i bokhyllan

Kommentera

