I love spring tag

Både Elina och C.R.M. Nilsson har taggat mig i den här trevliga lilla vår-taggen.

1. Hur är våren där du bor?
Våren har varit alldeles fantastisk här i Karlskrona, jag hade min mjukglasspremiär ute på en parkbänk redan i slutet av mars. Nu börjar det kännas som försommar, det är grönt och fruktträden blommar utanför oss. Bilden nedan är en vecka gammal.

20140430_124412

2. Vilken är ditt mest efterlängtade boksläpp i vår?
Jag har precis fått hem boken jag längtat mest efter i vår och ska till och läsa den nu i helgen. Boken ifråga är Oceanen vid vägens slut av Neil Gaiman som jag varit sugen på sedan den kom ut på engelska men det blev aldrig av att läsa den då.

3. Visa ett bokomslag som får dig att tänka på våren.
Blommorna ser ut att vara påskliljor och för mig är de en symbol för våren, precis som tulpanen.
16280487

4. Var kommer du sitta och läsa i vår?
Under det lilla som är kvar av våren här nere i södra Sverige kommer jag sitta på min vanliga plats i soffan mitt bland alla flyttkartonger.

5. Hitta ett omslag med en sol på!
I mina hyllor verkar omslag med solar vara svårhittade, en solnedgång hittade jag däremot.

springtagsol

6. Vilka är dina favoritböcker att läsa på våren?
Jag brukar inte anpassa min läsning efter säsongen utan läser samma blandning som alltid. Just nu har jag främst fyra böcker i min läskö, Oceanen vid vägens slut, Norrsken, Den eviga nattens riddare och Djävulen bär Prada.

7. Hitta en bok med många olika färger på omslaget.
springtagfärgglatt

En reaktion på ”I love spring tag

Lämna en kommentar