Pojkvännen – Nora Roberts

pojkvännenNora Roberts trilogi om värdshuset i Boonsboro och människorna runt omkring det började med Värdshuset och fortsätter nu med Pojkvännen. Den här gången är hennes böcker inspirerad av staden Boonsboro där hon bor med sin familj och precis som i böckerna har rustat upp ett gammalt värdshus.

I Pojkvännen börjar renoveringen av familjen Montgomerys Värdshus bli färdig och i den här boken skiftar fokuset från Clare och Beckett till Avery och Owen, ännu en av bröderna Montgomery. Owen är en organisatör som tycker om att ha ordning och reda omkring sig och som tycker om att göra upp noggranna planer. Avery däremot är mer spontan och impulsiv men hennes mamma övergav henne och hennes pappa när hon bara var ett barn och det har lämnat ärr som har gjort att hon har svårt för relationer.

Jag tycker om det här, det funkar. När jag vill ha något sött och charmigt som ren avkopplingsläsning är det ofta jag Nora Roberts jag vänder mig till och än så länge har jag aldrig blivit besviken. Även den här gången levererar hon precis vad jag har lärt mig att förvänta mig från henne. Pojkvännen är en typisk avslappnad och okomplicerad Roberts-bok om jag blir glad av att läsa. Det är en fin och romantisk feelgood med ett vänligt spöke, förälskelser och starka familjeband. Helt enkelt en alldeles perfekt bok att krypa upp med om man vill ha en mysig lässtund framför sig.

Hittills påminner de två utkomna böckerna om Boonsboro mycket om trilogin Gallaghers of Ardmore (Solens diamanter, Pärlor från månen, Havets safirer) som är några av mina favoritböcker från Nora Roberts där släkt och vänskap vävs ihop till starka och vackra relationer.

———————————————–
 Betyg: 4/5
| Pojkvännen | Nora Roberts | The last boyfriend | 317 s. | Albert Bonniers Förlag | 2014 |
| Adlibris | Bokus | Cdon |

One thought on “Pojkvännen – Nora Roberts

  1. Pingback: Månadssammanfattning – Maj | Bokfrossa

Kommentera

