Månadssummering – April 2014

april

I April läste jag:
Dödens trubadur – Fredrik Lindblom
Fågelmannen – Mo Hayder
Divergent (Divergent #1) – Veronica Roth
Saker min son behöver veta om världen – Fredrik Backman
Prodigy – Marie Lu
Inga kelgrisar, inga styvbarn – Cia Sigesgård

Böcker: 6
Svenska: Engelska: 1

Antal lästa sidor: 2372  (Mars: 2840)

Nytt i bokhyllan: 7st som jag visat här, här och här.

Bästa bok: Divergent, vet inte varför det tagit mig så lång tid att börja läsa den men nu är det gjort och i sommar ska jag försöka hinna läsa resterande delar med.

Läsutmaningarna:
*Läs 1bok/månad ur bokhyllan, boken ska ha hamnat där innan 2014 – Inte en enda lite äldre bokhyllebok har blivit läst. Jag har påbörjat Djävulen bär Prada men inte hunnit läsa många sidor i den.

*Läs 1bok/månad som är en fortsättning på en serie – Inget läst här heller den här månaden men jag har redan läst 10 böcker i år som varit fortsättningar på någon serie så det är okej ändå.

*Kaosutmaning 2.0 – Den här utmaningen blev jag färdig med under april.

Kommentar: Av flera anledningar blev det inte mycket läst för mig den här månaden. Jag hade hoppats läsa mer men böckerna jag har läst har däremot överlag varit riktigt bra. Maj förväntar jag mig kommer bli en minst lika dålig läsmånad som april för nu har flyttkaoset börjat lite smått.

Kommentera

