Bokbloggsjerka – Karaktär jag vill träffa

bokbloggjerka Fredag och bokbloggsjerka. Den här veckan är frågan: Vilken skulle du helst vilja möta IRL och varför?

Det här var ingen lätt fråga en trött fredagsmorgon där vinden viner utanför fönstret, den första snön gjort sin blöta entré och jag inte alls ser fram emot att gå till bussen om en stund. Jag läser dessutom mycket urban fantasy/paranormal och karaktärerna i dem är oftast ganska speciella och farliga på sina egna vis. Men skulle jag välja en karaktär, och även om vi fick tillåtelse att välja fler än så tänker jag hålla mig till en, så skulle jag nog välja Albus Dumbledore. Han är en så excentrisk gammal lustig gubbe att jag tror det vore en rolig upplevelse att träffa honom.

16 reaktioner på ”Bokbloggsjerka – Karaktär jag vill träffa

  1. Kan bara sälla mig till dem som hade uppskattat att träffa honom. Och håller med, vagnmästare också mycket Urban fantasy och även dystopier och hur mycket jag än gillar karaktärerna vet jag inte om jag velat träffa dem.

  2. Om jag mötte Albus Dumbledore, tror jag nog inte att jag skulle kunna motstå impulsen att ifrågasätta hur han sköter skolan ibland. Men han skulle onekligen vara en intressant person att träffa 🙂

Lämna en kommentar