Bokbloggsjerka – Käftsmäll eller kram?

bokbloggjerkaFredag och bokbloggsjerkan är tillbaka! Den här veckan är frågan: Vilken karaktär och/eller författare skulle du vilja slå på käften alternativt ge en kram?

Jag skulle vilja ge den frånstötande våldtäktsmannen i Fallvatten en rejäl käftsmäll. Kommer inte ihåg vad det var karaktären hette men jag blev tillräckligt äcklad för att lägga ifrån mig boken så han förtjänar absolut en ordentlig smäll. George R.R Martin kan kanske få sig en liten försiktig smäll han med för att han är så seg på att skriva?

En kram däremot skulle jag kunna dela ut till många, såväl författare som karaktärer. Brandon Sanderson kan få sig en kram för att han tog på sig att slutföra Robert Jordans serie när han gick bort, jag är kanske inte helt nöjd med hur det blev men jag är tacksam för att vi läsare åtminstone fick oss ett avslut. Just nu läser jag Stad av aska och alla är så olyckliga på sina egna vis att jag skulle vilja ge allihopa en ordentlig kram…

12 reaktioner på ”Bokbloggsjerka – Käftsmäll eller kram?

  1. Den episoden i Fallvatten fick det verkligen att vända sig i magen, det var till och med ännu värre än allt det andra fruktansvärda som hände i den otäcka, otäcka boken…

Lämna en kommentar