Kyss mig först – Lottie Moggach

kyss-mig-förstTitel: Kyss mig först
Författare: Lottie Moggach
Originaltitel: Kiss me first
Förlag: Modernista
Utgiven: 2013
Sidor: 281
Betyg: 2.5/5

Tess vill ta livet av sig, det enda som hindrat henne hittills har varit omtanke om sina närmaste. Men tänk om hon kunde göra det utan att någon fick veta det? Tänk om hon kunde få dem att tro att hon fortfarande levde? Lösningen blir Leila, en antisocial datafantast som anser att alla har rätt att göra vad de vill med sig själva. Under en tid pratar Tess och Leila ofta med varandra, allt för att Leila ska kunna ta över Tess virtuella liv så att ingen ska förstå att Tess är borta. I boken får vi följa Leila när hon lär känna Tess och sedan tar över hennes identitet, trots att Leila trott att det inte kommer vara så svårt så dröjer det inte längre innan hon stöter på problem…

Kyss mig först har ett intressant upplägg som skulle ha kunnat bli riktigt bra men av någon anledning går inte det här riktigt hem hos mig. Det händer tyvärr inte så mycket i boken och jag uppfattade det som en ganska monoton berättelse, den skulle ha behövt lite mer djup och känsla för att tilltala mig. Jag lyckades inte heller få någon relation till den tillbakadragna Leila så det var svårt för mig att engagera mig i berättelsen. Boken känns däremot väldigt verklighetstrogen liksom karaktärerna, jag har inte alls svårt att föreställa mig att något sådant här skulle kunna ske i dagens internetbaserade samhälle.

2 thoughts on “Kyss mig först – Lottie Moggach

  1. Pingback: Månadssammanfattning – November | Bokfrossa

Kommentera

