Omslagsonsdag – Böcker som blivit film

Det här med bokomslag är lite roligt. Vissa tänker knappt på dem medan andra kan välja att läsa en bok enbart för att den är snygg. Själv är jag någonstans mitt emellan men det är absolut omslaget som först fångar min uppmärksamhet och jag känner mig mycket mer inspirerad att läsa en bok om den är fin. Så att få kika på massor med fina omslag i Bokpotatens omslagsondag är ett trevligt inslag i veckan. Den här gången är temat Böcker som blivit film.

omslagfilm
Den här veckan skulle det kanske varit logiskt att använda några omslag med motiv från filmerna men alltså, hur tråkiga är inte sådana omslag? Så de lyser med sin frånvaro. Jag önskar att jag hade haft tid att leta lite ordentligare men hittade ändå några omslag jag gillar. Till exempel Cold Mountain, Coraline och Practical Magic. Vilket omslag tycker ni bäst om?

3 reaktioner på ”Omslagsonsdag – Böcker som blivit film

Lämna en kommentar