Nyårskyssen – Nora Roberts

nyårskyssenNyårskyssen är den tredje och avslutande delen i Nora Roberts trilogi Boonsboro. Som vanligt med Nora Roberts trilogier handlar de om samma grupp personer men huvudkaraktärerna skiftar mellan böckerna, varje aktuellt kärlekspar får en egen bok där de kan berätta sin historia. Den här gången är det värdshusföreståndarinnan Hope och Ryder, den yngste brodern Montgomery, som är i fokus. Värdhuset är färdigt och lockar besökare så Hope har mycket att göra och Ryders mammas olika renoveringsprojekt håller honom sysselsatt. Dessutom försöker alla lista ut vad det var som hände med värdshusets spöke och hennes stora kärlek Billy.

Jag brukar säga att det är tryggt att läsa Nora Roberts böcker för oavsett vad böckerna ifråga handlar om är de uppbyggda på ungefär samma sätt och det är alltid garanterat att man som läsare får ett lyckligt och prydligt avrundat slut. Den här boken är inget undantag, det är en enkel och trevlig berättelse där två karaktärer tvingas omvärdera sina känslor för varandra och komma till insikten att de är som gjorda för varandra. Att det är förutsägbart gör mig absolut ingenting för jag uppskattar ändå läsningen, ibland är det inte slutet som är det viktigaste utan jag kan njuta av resan dit. Jag gillar det, ibland behöver jag helt enkelt lite gulligt i mitt liv.

———————————————–
Betyg: 4/5
(Goodreads genomsnitt: 4.10)
| The Perfect Hope | Boonsboro #3 | 311 s. | Albert Bonnier | 2014-09 |
| Adlibris | Bokus |

En reaktion på ”Nyårskyssen – Nora Roberts

Lämna en kommentar