Smakbit på söndag – Ett så starkt ljus

smakbitpåsöndag
En smakebit på søndag är ett stående inslag hos bloggen Flukten från verklighetens och tanken är att man ska visa en liten bit ur boken man läser, utan att spoila någonting för andra.  Söndagar brukar jag vanligtvis inte öppna datorn och den här helgen ska spenderas ute i stugan så det får bli ett tidsinställt inlägg med en smakbit ur boken Ett så starkt ljus av Lyra Ekström Lindbäck som jag när jag skriver detta precis läst ut.

9789174995602_200_ett-sa-starkt-ljus


Såhär beskriver förlaget Modernista handlingen:

En förälskelse rinner i väg mellan fingrarna. Och så ännu en. De försvinner innan de ens har ägt rum, och lämnar Sara med huvudet brusande av en formlös sorg.

Joanna, den karismatiska skådespelerskan, vill inte riskera sitt ansikte för att komma henne nära. Barndomsförälskelsen Linnéa är en outtalad kärlekshistoria utan början eller slut. Sedan träffar Sara C. Och plötsligt får känslorna av begär och paralysering nya, oanade dimensioner.

 

Jag hade svårt att välja en smakbit ur den här boken men valet föll till slut på det här stycket för att det visar upp språket i boken, vilket är vad jag tyckte bäst om.

20141003_163008

En reaktion på ”Smakbit på söndag – Ett så starkt ljus

Lämna en kommentar