Bokbloggsjerka – Planerar du din läsning?

bokbloggjerkaDå var det fredag igen och det har dessutom hunnit bli oktober, det är lite svårt att förstå. Vad hände med september? Trots att jag bott här nere i Karlskrona i 10 år känns det fortfarande lite underligt att oktober kan vara så här varm och grön. Härligt i alla fall! Förutom att fredagar betyder mysig ledighet tillsammans med sambon så innebär det också att det är dags för veckans bokbloggsjerka och denna gång undrar Annika: Planerar du vad du ska läsa och när och hur går du i så fall till väga?

Jag brukar inte planera mig läsning utan när jag läst ut en bok så går jag helt på känslan när jag ska välja en ny. Jag vill läsa vad jag är sugen på och eftersom det varierar så kan jag inte planera läsningen särskilt noga. Ena gången kan jag vara sugen på High Fantasy för att nästa istället känna för att läsa något Contemporary. Däremot händer det att det kommer en bok jag sett fram emot länge och vill kunna läsa ostört och eventuellt sträckläsa utan att behöva tänka på att jag behöver gå och lägga mig osv och då får det bli min helgbok.  Just nu har jag dock en lite mer specifik läsplan, jag behöver nämligen beta av recensionsexemplaren som samlats på hög i september när jag inte haft så mycket läslust.

16 reaktioner på ”Bokbloggsjerka – Planerar du din läsning?

  1. När jag precis har läst ut en bok har jag inte tid att hålla på att känna efter – då behöver jag en ny bok NU! (ja ja, det är ett abstinensbeteende, vi kan väl fokusera på att det är bättre att det handlar om böcker än om kokain)

  2. Jag är relativt välplanerad i mitt läsande och helt lössläppt i mitt bokköpande, vilket innebär att jag har nästen 200 olästa böcker här hemma… Då kan det behövas lite planering tänker jag…

Lämna en kommentar