Countdown Survey

Jag blev taggad av Johannas Deckarhörna att göra den här enkäten.

10 – Books already released on your wishlist
Throne of Glass (Throne of Glass #1) – Sarah J. Maas
The Queen of the Tearling (The Queen of the Tearling #1) – Erika Johansen
 The Fiddler’s Gun (Fin’s Revolution #1) – A.S. Peterson
Awaken (Awaken #1) – Katie Kacvinsky
Värdshuset (Inn BoonsBoro Trilogy #1) – Nora Roberts
Det handlar om dig – Sandra Beijer
Den sista prövningen (Caster Chronicles #4) – Kami Garcia & Margaret Stohl
The Golem and the Jinni – Helene Wecker
The Ghost Bride – Yangsze Choo
Complete Chronicles of Narnia – C.S. Lewis

9 – Favourite Covers
countdownsurvey

8 – Not yet released books you can’t wait for
Otherworld Nights – Kelley Armstrong
Bounty Hunt – Kelley Armstrong
Forsaken – Kelley Armstrong
Empire of Night – Kelley Armstrong
The Slow regard of silent things – Patrick Rothfuss
Archangel’s Shadows – Nalini Singh
Bound by Flames – Jeaniene Frost
Dead Heat – Patricia Briggs
Blod och stjärnstoft – Laini Taylor

7 – Auto-buy Authors
Jag har ingen författare jag köper absolut allt från med dessa brukar locka lite mer än andra…
Kelley Armstrong
Patricia Briggs
Jeaniene Frost
Ilona Andrews
Patrick Rothfuss
Simona Ahrnstedt
Nicholas Evans

6 – Book Boyfriends/Girlfriends
Nick (Otherworld)
Adam (Mercy Thompson)
Samuel (Mercy Thompson)
Nikolai (Grisha trilogin)
Shade (Demonica)
Bones (Night Huntress)

5 – Books you recommend the most
Gone Girl – Gillian Flynn
Snöbarnet – Eowyn Ivy
Berättelsen om fjärrskådarna – Robin Hobb
Goda Omen – Neil Gaiman & Terry Pratchett
Profetian om Cheysuli – Jennifer Roberson

4 – Books you thought you’d like but didn’t
Det får bli fyra böcker jag trodde att jag skulle älska men som inte uppfyllde förväntningarna.
The Beautiful Ashes – Jeaniene Frost
Vassa Föremål – Gillian Flynn
Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann – Jonas Jonasson
Jag är den som skall komma – Johanna Nilsson

3 – Books that made you cry
Jag kommer ihåg scener från serier som gjort mig lite tårögd men vet inte exakt i vilken bok det inträffade så jag blir lite ospecifik här. Generellt brukar jag vara blödig när det kommer till scener när djur går bort…
Den gyllene mannen – Robin Hobb
Profetian om Cheysuli – Jennifer Roberson
Mannen som kunde tala med hästar – Nicholas Evans

2 – Books you never plan on reading
Del 2&3 i 50-shades trilogin.
Långa svenska deckarserier.

1 – Favourite Genre at the moment
Urban Fantasy eller kanske vanlig Fantasy, hmm…


Jag känner att jag har lite dålig koll på vilka som redan gjort denna så jag utmanar helt enkelt den som vill göra den!

2 reaktioner på ”Countdown Survey

  1. Det är så kul att läsa vad folk svarar på den här enkäten 🙂 The Ghost Bride, just ja, den verkar ju himla intressant. Varför har det inte blivit av att jag har läst den ännu?

Lämna en kommentar