Top Ten Tuesday – Böcker jag vill läsa men inte äger

toptentuesday

Då var det tisdag igen och dags för Top Ten Tuesday som i vanlig ordning anordnas av The Broke and bookish. Den här veckans tema är Tio böcker jag vill läsa men ännu inte äger. Utgick från min önskelista på Book Depository som växer sig allt längre för varje vecka, nästa månad får det nog bli en ny beställning därifrån… Två svenska böcker slank också med, jag har älskat allt jag läst tidigare av Simona Ahrnstedt så den nya boken måste jag absolut läsa och Det handlar om dig av Sandra Beijer får lovord överallt så den känns också som ett måste att läsa framöver.

  • Fool’s Assassin – Robin Hobb
    Tiger Lily – Jodi Lynn Anderson
    Unravel Me – Tahereh Mafi
    The Fiddler’s Gun – A S Peterson
    Shadow and Bone – Leigh Bardugo
    The Assassin’s Curse – Cassandra Rose Clarke
    Walking Disaster – Jamie Mcguire
    Det handlar om dig – Sandra Beijer
    En enda natt – Simona Ahrnstedt
    The Golem and the Jinni – Helene Wecker

5 reaktioner på ”Top Ten Tuesday – Böcker jag vill läsa men inte äger

  1. Jag blev lite överraskad över hur lite sugen jag var på Simona Ahrnstedts senaste. Tror jag är lite trött på contemporary romance. Någon gång kommer jag förmodligen läsa den eftersom människan skriver så bra 🙂

Lämna en kommentar