Bokbloggsjerka – Köpa böcker man redan läst

bokbloggjerkaDå var det fredag och bokbloggjerka igen och den här veckan är frågan: För dig som läser e-böcker: brukar du köpa en fysisk bok av en e-bok som du har gillat?

Jag har lite svårt för e-böcker men det händer ibland att jag läser en sådan och är det en bok jag verkligen gillar så har det hänt att jag faktiskt köpt den som en fysisk bok. Ett exempel är Patricia Briggs serier Mercy Thompson och Alpha & Omega, jag läste de första böckerna som ebok för några år sedan men har nu köpt på mig båda serierna i pocket. För en av grejerna med e-böckerna för mig är att de bara är en själlös fil i min ipad, de känns inte som riktiga böcker och har inget som helst värde för mig. En fysisk bok däremot kan pryda min bokhylla, jag kan ta upp den, känna på den och bläddra i den…

15 reaktioner på ”Bokbloggsjerka – Köpa böcker man redan läst

  1. Jag håller också med om känslan, jag har mycket svårare att komma ihåg böckerna jag läst på plattan. Man har ju inte heller något omslag att relatera till som hjälp för minnet.

  2. Jag håller med dig om dina känslor för den fysiska boken. Det känns lite märkligt tycker jag att läsa en e-bok, det saknas det där du säger. Prasslet, lukten, tyngden.

  3. Ja men visst är det härligt att hålla i en bok, men en del tjockisar kan vara gott att ha på platta. Men inte skulle jag köpa en bok jag redan läst, då finns det andra.
    Mia

Lämna en kommentar