Bokbloggsjerka – Årets bästa bok

bokbloggjerka
I veckans bokbloggsjerka lyder frågan helt enkelt: Vilken är den bästa bok du har läst hittills i år?

Av de 36 böcker jag har läst hittills i år har 3 stycken varit fullpoängare. The fault in our stars av John Green, Fangirl av Rainbow Rowell och Night Broken av Patricia Briggs. (Egentligen har 4 böcker fått 5 i betyg men Harry Potter and the Philosopher’s Stone av J.K. Rowling var en omläsning så den räknar jag inte med den här gången).

Jag har faktiskt svårt att välja en favorit mellan The fault in our stars och Fangirl. De är båda riktigt, riktigt bra men på helt olika sätt. The fault in our stars är en bok som berör medan Fangirl är en bok jag blev glad av att läsa. Har ni inte läst dem ännu tycker jag ni ska ta och göra det.

25 reaktioner på ”Bokbloggsjerka – Årets bästa bok

  1. The Fault in Our Stars var verkligen en fullpoängare. De andra har jag inte läst än. Håller på med Eleanor & Park just nu och gillar väldigt mycket så kan definitivt tänka mig att läsa Fangirl. 🙂

  2. Förr eller senare exploderar (John Greens på svenska) jag har jag oläst här. Måste försöka knuffa upp den lite i listan. Men där är så trångt…

  3. Jag planerar också att läsa ”Förr eller senare exploderar”. Den står och väntar i bokhyllan.

  4. Förr eller senare exploderar jag funkade inte för mig, den kombinerade mina två största fasor (cancer och sjuka barn) på ett sätt som jag inte klarade av. Men jag kan förstå att man tycker om dem om man inte har samma saker i bagaget som jag…

  5. John Greens fantastiska bok! Den hade varit med på min med om jag läst den i år, men jag tror jag ska läsa om den på engelska innan jag ska se filmen. (Om jag vågar se filmen!)

Lämna en kommentar