Bokbloggsjerka – Bokliga tatueringar

bokbloggjerka Då var det fredag igen och jag vaknade upp till en ljus vårdag där solen inte gömde sig bakom tjocka grå moln som den tyckt om att göra alldeles för mycket hittills i år. Vi var ju på en lägenhetsvisning för drygt två veckor sedan och hade turen att få den så 1/6 flyttar vi. Innan dess är det lite att stå i, just nu sitter jag hemma och väntar på att fastighetsägaren ska dyka upp och ta en titt på vår nuvarande lägenhet innan den läggs upp på deras hemsida.

Under tiden kan jag roa mig med att svara på den här veckans jerka. Annika oss en bild på en tjej som tatuerat in ett citat från en bok på sin underarm. Frågan är om det här är något vi skulle kunna tänka oss att göra,vad det i så fall skulle bli och var på kroppen vi skulle placera tatueringen.

Trots att jag älskar tatueringar har jag inga, däremot en piercad tunga och en gammal halvt igenväxt piercing i underläppen. För några år sedan hade jag planerat in att gadda mig, valt motiv och hittat en person som skulle få göra den på mig men ett några veckor innan det var tänkt att bli av började jag få eksem där det var tänkt att den skulle sitta så det blev inget med det och efter att det gick åt skogen har det känts som att det helt enkelt inte var meningen. Jag har torr och känslig hud så jag är lite rädd att tatueringen ska bli jätteful om jag får problem men just ytan där motivet sitter. Däremot har jag inte uteslutit möjligheten helt så vi får se…

Jag är absolut inte främmande för att pryda kroppen med ett bokcitat och skulle mycket väl kunna tänka mig att placera den på insidan av underarmen som på Annikas bild eller kanske långt ner på nacken. Det finns många citat jag tycker om men skulle jag välja något så skulle det förmodligen bli något som speglar min kärlek till naturen, det är en kärlek som inte har  minskat sedan jag var barn så risken är liten att jag skulle ångra mig. Det här citatet från George Santayana tycker jag speciellt mycket om så skulle jag tatuerat mig i dagsläget hade det varit detta som fått pryda min kropp.

“The earth has music for those who listen.”

14 reaktioner på ”Bokbloggsjerka – Bokliga tatueringar

Lämna en kommentar