Bokbloggsjerka – Läsare = Samlare?

bokbloggjerkaDå var det fredag igen, papegojan bygger kojor under den sönderbitna duken på hans lekplats, solen skiner och jag ska strax gå ut och handla och passa på att njuta lite av den men först tänkte jag bocka av veckans bokbloggsjerka där frågan är: Do readers have to be collectors?

Självklart behöver man inte samla på sig böcker bara för att man läser mycket. Det finns ju det där förträffliga påhittet som kallas bibliotek där man kan låna och läsa hur mycket man vill utan att behöva betala något. Däremot är det säkert lätt hänt att man samlar på sig en hel del böcker ändå, älskar man något är det väl rätt naturligt att man vill omge sig med det. Själv vill jag gärna äga de flesta böcker jag tycker om, särskilt inom fantasygenren, men har oftast inte svårt att göra mig av med böcker jag inte är särskilt förtjust i och är omslaget dessutom tråkigt så är det ännu enklare för mig att skiljas från dem.

Den här veckan har Annika också en tävling där man kan vinna fina bokaskar, skulle jag vinna skulle jag vilja ha den fina kransasken.

spike1sötnäbb

11 reaktioner på ”Bokbloggsjerka – Läsare = Samlare?

  1. Jag har faktiskt hittat tillbaka till biblioteket efter många år. Men att jag skulle låta bli att köpa på mig böcker av den anledningen kommer säkert inte hända.

  2. Åhh, vilken söt papegoja! En läsare behöver verkligen inte vara samlare men jag är det, ingen tvekan om det! En mild form av besatthet… Det är ju smartare och mer ekonomiskt att låna…

Lämna en kommentar