Bokbloggsjerka: Vilken bok/vilka böcker längtar du mest av allt efter just nu?

bokbloggjerka
I den här veckans bokbloggsjerka är Annika snäll och undrar Vilken bok/vilka böcker längtar du mest av allt efter just nu?

Det är inte så många outgivna böcker jag längtar efter nu, mest bara sådana som inte kommer ut före nästa år och med så lång tid kvar är det lite meningslöst att längta efter dem men jag blev glad när jag läste att Patrick Rothfuss nya bok i Vindens namnserien förväntas komma ut 2014. Givetvis längtar jag också efter fortsättningen i A Song of Ice and Fire men jag har gett upp hoppet lite om George R.R. Martin och känner mig tveksam till om serien kommer att bli klar om det fortsätter i det här tempot…

På kortare sikt är det nog inte mycket jag längtar efter just nu men Backmans Min mormor hälsar och säger förlåt ska bli rolig att få läsa precis som Eldhärjad av Tamara McKinley som verkar vara en mysbok. Och nu höll jag nästan på att glömma KOMO av Pontus Joakim Olafsson som har det snyggaste omslaget jag sett på länge.

kommande_ht_13

12 reaktioner på ”Bokbloggsjerka: Vilken bok/vilka böcker längtar du mest av allt efter just nu?

  1. Jag har mer än en vän som svär över takten som Martin skriver i. Själv har jag inte läst böckerna, men blir lätt traumatiserad i andrahand av mina vänners reaktioner på vad som händer i böckerna.

    KOMO glömde jag på min lista, men den är ju en självklar bok jag längtar efter.

  2. Kollade bokhyllan och lovade mig själv att inte önska mig ett skit innan jag läst ut allt oläst som stod där 🙂
    OBS, BARA SÅ DU VET, DU HAR LÄNKAT UPP FÖRRA VECKANS INLÄGG I VECKANS JERKA.
    Lätt hänt.

Lämna en kommentar