Månadssammanfattning – Augusti

I augusti hann jag läsa:
Andlös – Mattias Ronge
En ung kvinnas sista ord – Regine Stokke

Djävulen hjälpte mig – Caroline Eriksson – avbruten
Hungerelden – Jerker Eriksson & Håkan Axlander Sundquist
Skuggbarn – Caroline Engvall
Glada hälsningar från Missångerträsk – Martina Haag
Magic Rises – Ilona Andrews
Kiss, Den osminkade sanningen – Carl Linnaeus
Den Vita Katten – Holly Black
Den Röda Handsken – Holly Black
Det Svarta Hjärtat – Holly Black
Berövad – Liz Coley
Torka aldrig tårar utan handskar 3. Sjukdomen – Jonas Gardell
Du och jag och vi – Pia Hagmar
Alice i Zombielandet – Gena Showalter
De oskyldiga – David Baldacci

16 böcker varav 4 e-böcker och 1 ljudbok.

Bästa bokenMagic Rises – Ilona Andrews är utan tvekan min favorit den här månaden men det var fler böcker jag tyckte riktigt bra om.

Månadens besvikelse: Djävulen hjälpte mig av Caroline Eriksson var helt enkelt inte något för mig, i alla fall inte som ljudbok. Den var så seg och sövande så jag gav upp med den när jag kommit halvvägs. Du och jag och vi av Pia Hagmar var inte heller så bra som jag väntat mig.

Månadens förtjusning: Excess minipocket, så charmigt söta! Och den så vackra Nordiska väsen.

Summering: Augusti var en bra läsmånad för mig, som det brukar vara när vi tillbringar ganska mycket tid ute i stugan. Det ramlade dessutom in många trevliga recex som triggade läslusten. Så månaden slutade på 16 lästa böcker, nåja 15½ i alla fall, och flera av dessa var riktigt bra. Bortsett från Magic Rises var Berörartrilogin av Holly Black min favorit men även Berövad av Liz Coley hamnar i topp.

2 thoughts on “Månadssammanfattning – Augusti

Kommentera

