Bokbloggsjerka – Bokliga löften

bokbloggjerka I den sista bokbloggsjerkan för året ställer vi oss frågan vilka bokliga löften och mål vi har inför 2014.

Ett löfte till mig själv kan nog vara att jag ska försöka läsa lite mer svenska böcker nästa år för det har jag varit ganska dålig på, böcker från andra länder lockar mig oftast mer vilket är synd för vi har ju väldigt bra litteratur inom våra egna gränser. Jag vill också försöka hinna med att unna mig några älskade omläsningar.

Jag tror att begränsningar på bokshoppingen kommer att vara ett ganska vanligt svar den här veckan men själv håller jag redan nere en del på nya bokköp, dvs den kostsamma shoppingen, och handlar istället mest i second hand. Secondhandfynd gör inga stora hål i plånboken och nu har jag plats för fler böcker så den bokshoppingen tänker jag fortsätta med nästa år. Däremot hoppas jag på att bli bättre på att skiljas från böcker jag inte tyckte om när jag läste dem.

Personligen brukar jag faktiskt inte sätta några direkta läsmål förutom att jag alltid siktar på att läsa 100 böcker om året. Ska jag göra annorlunda 2014? Hrm, tål att funderas på… Skulle jag sätta mål tror jag att de skulle bli något sådant här.

  • Läsa 5 klassiker
  • Läsa 1 hyllvärmare varje månad
  • 1 bok i månaden ska vara en fortsättning på någon påbörjad serie.
  • Läsa 100 böcker

Vet ni vad, nu när jag faktiskt spaltat upp det så jag tror att det där ska få bli mina mål för 2014. Inga ouppnåeliga mål men just hyllvärmare tror jag ändå kommer bli svårt.

15 reaktioner på ”Bokbloggsjerka – Bokliga löften

  1. Det är secondhand-shoppingen jag måste dra ned på, eftersom den till stor del ligger bakom att jag har så många olästa böcker 😉 Men det är synd; det är den roligaste shoppingen och där du hittar de ovanligaste böckerna.

  2. Jag satsar på att bli av med många hyllvärmare i år, varannan bok ska vara en sån är mitt mål. Jag läser kanske bara hälften så mycket som dig på ett år, tänk om jag kunde få plats med 100 böcker! Vilken lycka!

Lämna en kommentar