Bokbloggsjerka – Författare med intressanta karaktärer

bokbloggjerka

I veckans bokbloggsjerka ger vi exempel på författare som verkligen vet hur man skapar intressanta karaktärer.

Det finns hur många författare som helst som skapar intressanta karaktärer så den här veckan är ligger nog svårigheten i att begränsa sig. För mig gör karaktärerna oftast hela boken, jag måste fatta tycke för karaktärerna för att kunna uppskatta boken ordentligt. Eftersom jag precis läst Simona Ahrnstedts böcker så är hon den första jag kommer att tänka på. Trots ganska förutsägbara romantiska berättelser, av någon anledning är romantiska berättelser alltid förutsägbara, så lyckas hon skickligt skapa intressanta karaktärer som gör att jag verkligen tycker om hennes böcker. Som fantasydyrkare är det annars sådana författare som skapat karaktärer jag fastnat för och minns med värme, till exempel Patrick Rothfuss Robin Hobb, Patricia Briggs och Kelley Armstrong.

6 reaktioner på ”Bokbloggsjerka – Författare med intressanta karaktärer

  1. Ahrnstedt har jag också läst och i genren romance måste slutet vara förutsägbart har jag en känsla av.
    De andra författarna som du nämner har jag inte läst.

  2. Känner bara till Ahrnstedt men tyckte inte alls om hennes karaktärsbeskrivningar. Men det är ju tjusningen med litteratur, det finns massor att välja på, något för alla!

Lämna en kommentar