Läs-A-Lot #2 – Wind in the Willows

willows
Sedan igår har jag gjort lite framsteg med mina Läs-A-Lot mål. Upptäckte att jag hade mindre kvar av ljudboken än vad jag trodde samt att den inte var särskilt lång. Jag lyssnade på Wind in the Willows av Kenneth Grahame. Gratis engelska versioner finns att få tag på lite var stans, jag kommer inte ihåg varifrån jag fick min för det var ett tag sedan men en googling gav många resultat, tex här och här. Överlag har jag tyvärr svårt för klassiker, jag brukar tycka att de är ganska sega att läsa men som ljudbok funkade den här ypperligt. Till stor del tack vare att den 105åriga brittiska boken gör sig väldigt bra när just en britt läser den, kom ofta på mig själv att lyssna mer på den lite lyriska rytmen istället för att fokusera på handlingen vilket visserligen inte är en bra sak men jag gillade boken och hur den lästes upp. Så jag tror att jag tänker försöka se till att lyssna på fler av klassikerna istället för att läsa dem, förhoppningsvis kommer det kännas lite mindre motigt på så vis. För vissa böcker borde man ju verkligen ha läst någon gång.

Mina mål
– Lyssna på en ljudbok
– Läsa 1 bok på över 400 sidor, en tunn ”tegelsten” 😉
– 1 bok i en pågående serie jag haft liggande ett tag
– Ta mig igenom en klassiker
– 1 Efterlängtad omläsning
– Läsa 4 böcker

2 reaktioner på ”Läs-A-Lot #2 – Wind in the Willows

  1. Pingback: Wind in the Willows av Kenneth Grahame » C.R.M. Nilsson

Lämna en kommentar