Rån och inga visor – Catharina Ingelman-Sundberg

9789137146812Pensionärsligan slår till igen. För tredje gången får vi träffa pensionärsligan. Gamlingarna som likt Robin Hood stjäl från de rika för att ge till de sämre lottade. Främst är det andra pensionärer de vill hjälpa men den här gången riktar de sig också till sjuksystrarna som de tycker förtjänar mer klirr i kassan och vem håller inte med om det?

Efter en bankkupp ska de öppna en hälsorestaurang med speeddejting men självklart är de inte nöjda där utan nu ska de också ge sig på skattesmitare för att kunna dela ut bonusar till personer som förtjänar det. Skattesmitare hittar man lättast där människor med pengar samlas och de ger sig av till den franska Rivieran för att blåsa miljardärer.

Tyckte ni om de tidigare böckerna kommer ni att gilla även denna för det fortsätter på precis samma sätt. Det är så där småroligt, tokigt och långsökt som vi känner igen från de tidigare delarna i serien. Jag vill uppskatta finurligheten mer än vad jag gör men trots att jag blir lite tjusad av den lättsamma charmen så känner jag mig tyvärr ganska mätt på pensionärsligan nu, det blir lite för långsökt knasigt för mig i längden.

———————————————–
 Betyg: 2.5/5
(Goodreads genomsnitt: 3.10)
| Pensionärsligan #3 | 400 s. | Forum | 2016-03 |
| Adlibris | Bokus |

Kommentera

