Nytt i bokhyllan

Nu blir det lite sisådär med bloggrutinerna igen, eller nästan alla rutiner för den delen. Vi har en fuktskada i lägenheten så nu håller de på att totalrenoverar badrummet (som har asbest) och ska till att riva väggen mellan badrum och vardagsrum så vi tog gojorna  och flyttade hem till sambons föräldrar där vi beräknar kunna bli kvar en dryg månad medan hantverkarna håller på. Jätteroligt verkligen, men det är ju tur vi hade möjligheten att sticka för att bo kvar där under tiden de håller på hade inte varit roligt.

I brist på ro att skriva recensionerna som ligger och väntar på mig tänkte jag att jag kunde visa upp böckerna som hittat hem till mig sedan jul.

20151227_110828

Hundra omistliga ting av Lucy Dillon fick jag av svärmor i julklapp, gillat Dillons andra böcker så förväntar mig att uppskatta denna. Introvert av Linus Jonkman fick smita med i sambons beställning från CDON under Black Friday.

20160104_161109
Jag har länge varit sugen på att beställa hem någon av alla målarböcker för vuxna och efter att ha tittat på Bokpotatens video där hon viftade med några av dem kunde jag inte hålla mig längre utan klickade hem Förtrollade skogen av Johanna Basford. Sedan hittade jag den engelska illustrerade Harry Potter på 40% rea och kunde liksom inte inte låta bli trots att jag redan har två andra utgåvor av Potter på engelska. Klart man behöver tre fysiska ex av samma bok?

20151227_110731

Sist men inte minst har vi de tre recensionex som kommit sedan sist. Snövit ska dö av Nele Neuhaus har jag läst och recenserat, jag blev väldigt positivt överraskad. Jag var här av Gayle Forman håller jag på att läsa nu men det går lite trögt för mig i den sista tredjedelen av boken. Utpost av Ann Ayuirre står näst på tur att bli läst.

One thought on “Nytt i bokhyllan

Kommentera

