Bokbloggsjerka – Läsplaner för 2016

bokbloggjerkaVad glad jag blev förra veckan när jag såg att Annika är tillbaka med bokbloggjerkan, den har varit mycket saknad. Förra veckan hann jag inte vara med men nu är jag på banan igen, om än lite i sista stund. Denna vecka är frågan: Har du gjort upp några läsplaner för 2016, och hur väljer du i så fall ut vilka böcker du ska läsa och när?

Nej, jag är inte mycket för att planera min läsning på något vis utan föredrar att gå efter vad jag känner för just då. För mig är läsning bara något jag gör för mitt eget nöje så jag känner inget behov av att planera i förväg vad jag ska läsa. Bortsett från recex då men de planeras in i den ordning de dyker upp, dagsformen styr också där så det är inget jag planerar redan nu. Med det sagt har jag dock en liten vag tanke om att jag ska läsa mer vanlig (high & epic) fantasy i år, det är vad jag älskar mest men förra året tappade jag bort det lite och jag tror det bidrog en del till min lässvacka i slutet av förra året. Jag behöver helt enkelt koppla av i mina krångliga fantasivärldar ibland.

One thought on “Bokbloggsjerka – Läsplaner för 2016

Kommentera

