Ett litet livstecken

Det har blivit dåligt med inlägg på sistone. Sjukdom har satt käpparna i hjulen för både läsning och bloggskrivande. I två veckor har en riktigt envis förkylning haft mig i sitt grepp och orken och humöret har inte varit på topp. Istället har jag mestadels legat i soffan och glott på tvserier. En ny favorit är izombie, trodde inte jag skulle gilla den men nu är jag fast och funderar på att ge serietidningarna den är löst baserad på en chans.

Jag har ju tidigare berättat lite om mina nackbesvär som av och till gör det svårt att fungera som vanligt, nu har jag lite smått påbörjat en ny utredning och spenderar en del tid på sjukhusets sjukgymnastik och förra veckan var jag iväg och undersökte om nerverna i underarmarna var skadade då jag har otrevliga känningar i händerna. Det innebar att jag fick sitta och få ett flertal elstötar i båda armarna och händerna, otrevligt men lyckligtvis inget fel på dem i alla fall. I nästa inplanerade undersökning ska de sticka mig i musklerna med nålar, jag är glad att jag inte är nålrädd…
Jag hoppas jag känner mig piggare och gladare i veckan då jag har några riktigt böcker som väntar på att recenseras. Till exempel Vinterfolket som jag fick från Bazar förlag, så himla bra! 

One thought on “Ett litet livstecken

Kommentera

