Nytt i bokhyllan

Idag ska jag ägna mig åt att skriva recensioner som dragit ut på tiden mellan vändorna ner i tvättstugan men innan jag drar igång med det tänkte jag passa på att lite snabbt beta av ett inlägg med de senaste böckerna som hittat hem till mig.

1
De odödligas sång av Julie Kagawa från Harper Collins Nordic. Här har vi det efterlängtade slutet på trilogin Edens Blod.
Lollo av Linna Johansson från Modernista. Boken dök upp som en överraskning och jag känner inte till så mycket om den men den står i läskön och väntar på sin tur.

4Ung i ghettot av David Safier från Bazar. Precis börjat läsa denna, den känns viktig och jag tror det är en bok som kommer göra ont att läsa.

3

Skärvor av minnen av Laurie Halse Anderson från Lavender Lit. Här har vi förlaget som hittills aldrig träffat fel med sina böcker och den här boken var inget undantag.
Hennes blå ögon av Lisa Hågensen. Författaren skickade en förfrågan på bokfrossas facebooksida om jag ville läsa hennes bok och beskrivningen lockade så jag hoppas jag gillar den.

2

Det slutna ögat av Belinda Bauer från Modernista
Bränd himmel av Gilly MacMillan från Modernista
Half Bad – Det mörka ödet av Sally Green från Semic

One thought on “Nytt i bokhyllan

Kommentera

