Top Ten Tuesday – Favoriter hittills i år

toptentuesdayTop Ten Tuesday är ett stående inslag hos bloggen The Broke and the Bookish och denna vecka är temat Top Ten Books I’ve Read So Far In 2015. 2015 har hittills varit ett år för omläsningar, jag har börjat lyssna på ljudböcker av böcker jag redan läst men sådana får inte vara med här för då skulle listan toppas av Harry Potter och Goda Omen utan jag tar bara med böcker som är nya bekantskaper för mig. Jag kunde inte riktigt fylla upp listan med fullpoängare än men många bra böcker har det blivit hittills.

topten2015Helgonet (The Original Sinners – De Vita Åren, #1) – Tiffany Reisz
Mistborn: Sista riket (Mistborn, #1) – Brandon Sanderson
Den ökända historien om Frankie Landau-Banks – E.Lockhart
En enda natt – Simona Ahrnstedt
En enda hemlighet – Simona Ahrnstedt
The Coincidence of Callie & Kayden (The Coincidence, #1) – Jessica Sorensen
Empire of Night (Age of Legends, #2) – Kelley Armstrong
The Darkest Part of the Forest – Holly Black
Dead Heat (Alfa & Omega, #4) – Patricia Briggs
The Darkest Part of the Forest – Holly Black
Bird Box – Josh Malerman

5 thoughts on “Top Ten Tuesday – Favoriter hittills i år

  1. Då ser jag fram emot att läsa En enda natt 🙂 Jag hoppade också över saker som jag hade läst om, även om jag ännu inte har kommit till Goda omen ännu (som jag definitivt kommer läsa om nu i sommar).

Kommentera

