Bokhyllorna här hemma…

Jag tyckte mina bokhyllor blev röriga när vi flyttade för ett år sedan men sedan dess har det tyvärr inte blivit bättre, tvärtom så är det en salig röra av olika sorters bokhyllor i olika färger allt eftersom jag fått ta över några från bekanta. I vardagsrummet har jag två svartbruna Expediter, en 4*4 och en 4*2. Där bor också två cd/dvd ställ, ett vitt och ett svart. I sovrummet bor två vita 40cm Billy och en björkfärgad cd/dvd hylla. Kaos som stör mitt ordningssinne och jag har svårt att få till någon vettig organisering i dem men let’s face it, det finns ju ganska mycket roligare saker att lägga pengarna på än nya bokhyllor.

bokhyllor

På plussidan så finns det ju faktiskt lite ledigt utrymme just nu, alla böcker av Robert Jordan plus ett par till fick flytta upp på Expedittornet. Det är inte så snyggt men det öppnade upp mer plats samt hindrar den bokstrimlande marodörpapegojan från att sitta där uppe och hänga ner och käka bokryggar på översta hyllraden.

Kommentera

