En enda hemlighet – Simona Ahrnstedt

9789137144252Jag har haft svårt att koppla av och fokusera på läsningen en tid nu men när jag en kväll tappade upp ett bad och tog med mig en bok fastnade jag och kom inte upp innan vattnet sedan länge kallnat. Boken som fångade mig var En enda hemlighet som är den andra delen i Simona Ahrnstedts nya romanceserie. Jag älskade den första delen En enda natt och till min förtjusning blir den här fantastiska kvinnan bara bättre och bättre. En enda hemlighet är min favorit hittills, det var en ren fröjd att läsa den och jag kände mig härligt engagerad under hela läsningen.

Boken tar vid ungefär där den föregående slutade men här får vi följa den yngsta sonen i familjen De la Grip. Jag blev intresserad av huvudkaraktärerna Isobel Sørensen och Alexander De la Grip redan när de dök upp lite i bakgrunden i En enda natt och de blossade verkligen upp med dunder och brak när de fick en egen bok. Den ordentliga och smarta doktorn och den rika adliga playboyen blir ett intressant möte, jag älskar att se hur deras olika världar möts och hur båda karaktärerna växer sig bättre och starkare tack vare varandra. Men det är inte bara en resa de gör tillsammans utan några av konsekvenserna blir också att de måste rannsaka sig själva lite och försöka bortse från egna- och andras förväntningar för att komma till kritan vem de innerst inne egentligen är och vem de skulle vilja vara.

Som alltid när jag läser en av Simonas böcker sås jag av hur skicklig hon är på att skapa levande karaktärer och få kemin mellan dem att kännas så självklar, allt är så skickligt och snyggt upplagt. Här funkar det verkligen hela vägen, jag kan känna kemin och bryr mig om dem. När man pratar om romance kommer förstås oundvikligen sexscenerna på tal. Här är de verkligen heta, sexiga och ber inte om ursäkt för någonting. Ibland slängs sexscener in bara för att krydda på handlingen lite men här är de en viktig del som för handlingen framåt och hjälper karaktärerna att finna sig själva och varandra.

Alltså jag älskar det här, verkligen älskar det. Det finns få böcker som gör mig så glad som riktigt bra romance och här saknar jag inget.

———————————————–
 Betyg: 5/5
(Goodreads genomsnitt: 4.39)
| En enda hemlighet | 507 s. | Forum | 2015-05 |
| Adlibris | Bokus |

3 thoughts on “En enda hemlighet – Simona Ahrnstedt

  1. Pingback: En enda hemlighet av Simona Ahrnstedt | Lottens Bokblogg

  2. Pingback: En kort sammanfattning av 2015 | Bokfrossa

Kommentera

