Minirecensioner av en trio böcker från Apart Förlag

apart

The Walking Dead : Vol 1 : Tills döden skiljer oss åt (The Walking Dead #1-6) by Robert Kirkman, Tony Moore
Jag såg den första säsongen av tv-serien men tröttnade tyvärr ganska fort, jag tyckte den blev tjatig och hade svårt att fastna för någon av karaktärerna, jag tyckte helt enkelt inte om någon av dem vilket är ett måste för att jag ska orka fortsätta titta. Till min stora förvåning bev jag positivt överraskad av den här grafiska romanen, den föll mig mycket mer i smaken än vad tv-serien gjorde. Kanske för att här går det snabbt och det hinner inte bli tjatig någonstans, det är inga karaktärer som hinner börja skava och irritera. Trodde inte att just denna skulle passa mig men nu känner jag faktiskt att jag gärna skulle fortsätta läsa resten av böckerna.

Sherlock Holmes: En studie i rött (Sherlock Holmes Graphic Novels Adaptation #2) – Ian Edginton
Det här var den grafiska romanen jag förväntade mig att tycka bäst om och det gjorde jag också även om jag nog föredrar de mer naturliga illustrationerna i The Walking Dead framför de något överdrivna människoskildringarna i Sherlock Holmes. Berättelsen däremot var precis så bra som väntat, jag tror inte Sherlock Holmes kan bli fel hur man än väljer att skildra honom.

Zombieöverlevnad, Din guide till apokalypsen – Herman Geijer, Jimmy Wallin
Jag började läsa den här med boken med nyfikenhet och i början tyckte jag att det var riktigt intressant men sedan började mitt intresse dala. Det här var tyvärr ingenting för mig och jag får erkänna att jag mest skummade igenom den sista halvan, orkade inte riktigt bry mig om vad som stod och kunde inte hålla koncentrationen uppe. Nu ska jag lämna över den till sambon som lämnat önskemål om att få läsa den efter mig, han har följt flera amerikanska prepper-serier på tv och är överhuvudtaget mer en zombie-nörd än vad jag är så den här passar förmodligen honom bättre.

Annonser

2 thoughts on “Minirecensioner av en trio böcker från Apart Förlag