Bokbloggsjerka – Hur hinner man läsa?

bokbloggjerkaI den här veckans bokbloggsjerka ställs en fråga som jag tror många av oss bokälskare hört flera gånger tidigare, nämligen: Hur hinner du läsa så många böcker?

Precis som jag sett att andra svarat så skulle jag säga att det ofta handlar om prioriteringar. Alla läser förstås olika snabbt och har olika mycket ledig tid och hinner därmed med olika mycket. Ändå skulle jag säga att det handlar om prioriteringar, i alla fall från de personer som jag fått den frågan från. Det är nämligen ofta samma personer som säger att de inte har så mycket tid över till läsning som sedan sitter och pillar med mobilen ett par timmar, spelar spel och tittar runt på Facebook. Uppenbarligen är inte tidsbrist problemet där utan istället handlar det om olika prioriteringar. Jag försöker prioritera min läsning och därför hinner jag också läsa fler böcker.

17 thoughts on “Bokbloggsjerka – Hur hinner man läsa?

  1. Precis, det handlar om prioriteringar och vad man vill. Surfa runt på nätet, skriva på sociala medier eller spela tar ju en massa tid, tids som skulle kunna användas för läsning.

Kommentera

