Bokbloggsjerka – Var och hur skriver du?

Då var det äntligen fredag igen och jag har lite tid över innan jag ska kila iväg till bussen så jag tänkte passa på att svara på veckans fråga. Annika berättar om att värk kommer i vägen för skrivandet och undrar hur vi bär oss åt.

”Suget att skriva är dock ständigt närvarande och jag försöker verkligen hitta sätt för att kunna slänga ihop ett par inlägg i veckan åtminstone. Hittills har jag inte kommit på något som skulle hjälpa mig på vägen och därför skulle jag vilja ta del av era bästa tips. Det vill säga var (och hur) författar du dina inlägg?”

Det har varit lite sisådär med bloggandet för mig med på sistone, huvudsakligen på grund av trötthet. Min nackvärk kommer bara i vägen ibland. Jag har egentligen inga tips att komma med men själv försöker jag göra det enkelt för mig. Laptopen bor bredvid soffan och vid den ligger också högen med böcker som väntar på att recenseras samt skrivblocket med läsanteckningar. När jag känner att jag orkar skriva brukar jag även försöka skriva flera inlägg när jag ändå håller på och sedan använder jag tidsinställningen så att de sprids ut under veckan.

18 thoughts on “Bokbloggsjerka – Var och hur skriver du?

  1. När orken finns där gäller det ju att passa på att göra en hel del 🙂 Tröttheten kommer i vägen även för mig just nu. Då är det tur att det finns lite enkäter och dylikt som är ganska lätta att fylla i.

Kommentera

