Februaritröttheten har infunnit sig…

2
Helena på Fiktiviteter skriver om hur trött hon är och hon är inte ensam. Energin är verkligen på bottennivå just nu, jag orkar bara det absolut nödvändigaste innan jag sedan dör framför någon tv-serie som jag sedan inser att jag inte kunnat koncentrat mig tillräckligt på för att notera vad som hände i avsnittet. Läsning och bloggning ska vi inte ens tala om… Kan inte låta bli att ha lite dåligt samvete över det trots att jag vet att det är helt onödigt men det blir ändå ett slags stressmoment. Jag läser i badet (Girl of Nightmares), lyssnar på ljudbok (Harry Potter and the Order of the Phoenix) på bussen till och från jobbet samt under de få promenader jag orkat ta och igår tog jag med mig den nya biografin om Robin Williams och läste ett par sidor i under fikarasten men i övrigt orkar jag inte plocka upp en bok. Samtidigt som jag är så seg kan tyvärr inte hjärnan koppla av riktigt, fixerar mig vid småsaker och kan inte stänga av den. Väldigt irriterande.

Egentligen är det inte konstigt att jag känner mig så orkeslös och omotiverad så grått som det varit den här vintern, vi har knappt sett solen sedan i oktober, flera månader av enformigt grått tär lite på psyket. Jag tror vad jag behöver är en härlig vår nu, med solsken och fågelkvitter. Kände direkt hur energin återkom en aning när solen visade sig förra veckan, då kände jag mig lyckligt lottad som var ledig och kunde ta en promenad längs vattnet och ladda batterierna lite. Här i Karlskrona börjar man kunna ana att våren är på väg så jag hoppas att allt sker tidigt i år och att det inte kommer några riktiga bakslag med kyla nu när vintern i övrigt har varit väldigt mild och snöfattig.

One thought on “Februaritröttheten har infunnit sig…

Kommentera

