Top Ten Tuesday – Fantasyböcker jag inte kan förstå varför jag inte läst

toptentuesdayTop Ten Tuesday är ett stående inslag hos bloggen The Broke and the Bookish. Den här veckan är temat: Top Ten Books I Can’t Believe I Haven’t/Want To Read From X Genre. I min lista blir det fantasyböcker jag inte förstår att jag inte redan läst och antagligen en salig blandning av specifika böcker och hela serier. Här är min lista utan någon inbördes ordning.

Mistborn-serien av Brandon Sanderson
Fool’s Assassin av Robin Hobb
Unfinished Tales and The History of Middle-earth av J.R.R. Tolkien
Earthsea Cycle av Ursula K Le Guin
Song of the Lioness av Tamora Pierce
The Princess Bride av William Goldman
The Once & Future King av T H White
The First Law av Joe Abercrombie
Kushiel’s Legacy av Jacqueline Carey
Tigana av Guy Gavriel Kay

2 thoughts on “Top Ten Tuesday – Fantasyböcker jag inte kan förstå varför jag inte läst

  1. Jag har inte läst så många av de du listar, men jag minns att jag älskade Song of the Lioness när jag läste serien och att jag tyckte väldigt bra om The Once & Future King. Ursula K. Le Guin är jag väldigt förtjust i, även om jag inte har läst just Earthsea Cycle.

Kommentera

