Bokbloggsjerka: upprepningar

bokbloggjerkaDå var det fredag igen och sällan har den känt sig så efterlängtad. Inga särskilda planer för helgen annat än att jag ska påbörja en ny bok och förhoppningsvis sitter jag som klistrad med den ikväll om jag inte är för trött när jag kommer hem. Men fredag innebär ju inte bara att helgen är nära utan det är förstås dags för bokbloggsjerka och denna gång undrar Annika över upprepningar. ”Vad tycker du, fungerar upprepningar eller ser du helst att de lyser med sin frånvaro?”

Jag får säga som Annika, generellt är jag emot upprepningar. Det blir lite tröttsamt att behöva läsa samma sak igen men ändå stör jag mig inte så mycket på det. Jag suckar kanske lite inombords och skummar igenom den delen lite snabbt men blir lyckligtvis inte särskilt irriterad. Så vida det inte sker väldigt ofta då förstås för då är sannolikheten stor att jag antingen slutar läsa eller helt enkelt bara skummar igenom resten av boken för att få den färdigläst.

19 thoughts on “Bokbloggsjerka: upprepningar

  1. Det har hänt flera gånger att jag läst en bok med en hel del upprepningar, särskilt i serier, att jag börjat skumläsa och rätt som det är så har jag missat nya viktiga saker som INTE upprepas helt plötsligt. Skit i upprepningar, det är inte kul att skumläsa och sedan missa saker.

Kommentera

