2014 – Kort Årsammanfattning

Då var det dags att lite snabbt summera läsåret 2014. Överlag har läsningen flutit på bra och jag har läst många trevliga böcker, vissa som lever sig kvar i minnet lite bättre än andra. Detta är året då jag bekantat mig med John Green och Rainbow Rowell, bekantskaper man inte glömmer i första taget. I juni flyttade vi till en ny lägenhet med badkar så det här har också varit året då jag återfått ovanan att läsa i badet, så skönt och avklopplande men böckerna lever lite farligt.

Antal lästa böcker:
131. 6 fler än året innan.
Antal lästa sidor: 43531
Antal nya böcker: 136. Det här måste vara första året det flyttat in fler böcker än vad jag läst.
Bästa läsmånad: Juli med 20 lästa böcker.
Sämsta läsmånad: April och Maj med 6 lästa böcker vardera.
Top 3. Sea of Shadows av Kelley Armstrong, The Fault in Our Stars av John Green och Fangirl av Rainbow Rowell.
Kommentera

