Sammanfattning av utmaningarna 2014

Alltså det här med utmaningarna tappade jag tydligen lusten med i augusti för efter juli har jag inte uppdaterat informationen i utmaningsfliken. Den enda jag haft koll på är goodreads läsutmaning och då enbart för att där är det sidan som håller koll och uppdaterar åt mig.

På Goodreads hade jag som mål att läsa 100böcker, den utmaningen har jag haft sedan jag gick med år 2010 och hittills har det aldrig varit några problem att nå det målet. I år läste jag 131böcker.

Klassikerutmaningen var en egenpåhittad utmaning till mig själv. Jag ville läsa 5 klassiker som jag inte redan läst men lyckades bara motivera mig till att läsa 3.

Hyllvärmare hade jag som mål att läsa en i månaden, det gick lite sådär om jag ska vara ärlig. Men några stycken blev det!

Fortsättningar på serier var en annan utmaning jag gav mig själv, jag skulle läsa en i månaden och även om jag inte uppdaterat den heller sedan i juli så låg jag bra till redan innan jag tappade lusten att uppdatera så den är jag nöjd med.

Kaosutmaningen gick det jättebra med, jag var klar med den i somras och sedan dess hade jag nog kunnat avverka fler punkter om jag inte hade tröttnat på uppdatera efter att jag läst ut böcker.

För att sammanfatta det hela kan vi nog konstatera att utmaningar inte riktigt var min grej detta år och jag tänker faktiskt försöka ta lite lärdom av detta och inte ge mig på någon annan utmaning än den på Goodreads det här året.

One thought on “Sammanfattning av utmaningarna 2014

  1. Ibland tror jag man kan känna utmaningarna blir lite som ”måsten” och det kan ta läslusten ur en lite 🙂 men hyllvärmarna….det redan är en utamaning i sig! 😀

Kommentera

