Bokbloggsjerka – Julens planer

bokbloggjerkaDå var det fredag igen och i veckans jerka ställs frågan: Snart är det jul och lite välbehövlig vila. Hur ser julen ut? Vad ska ni läsa?

Nu är jag ledig till nästa tisdag så här ska passas på att njuta. Jag firar jul med min sambos familj i år då jag fram till precis nyligen inte visste om jag skulle kunna åka upp till min egen familj. Dagarna innan julhelgen ska jag passa på att fixa ihop lite olika sillinläggningar, laxpaté, köttbullar och baka lite men sedan tänker jag inte göra mycket. Det brukar dock inte bli så där jättemycket läst under julhelgen, jag brukar vara för trött för att kunna koncentrera mig när jag kommer hem. Trots det har jag köpt och sparat på en bok som jag inte tänkte öppna innan dopparedan, nämligen novellsamlingen My true love gave to me. Jag har hört så mycket om den så jag hoppas den är mysig nog att kunna övertyga en novellskeptiker…

22914373

21 thoughts on “Bokbloggsjerka – Julens planer

  1. Jag hade tänkt köpa My True Love Gave To Me och läsa nu i jul, men det har inte blivit av. Nu är det för sent och jag lär inte hinna få tag på den. Önskar dig en mysig lässtund 🙂

  2. Jag har börjat uppskatta noveller väldigt mycket. Det är skönt ibland att ha något som inte alltid kräver ett kapitel till och gör så sömnen blir lidande. 🙂

  3. Jag umgås bara med mina allra närmsta under julen, de jag träffar varje dag, men då hinner vi inte göra så mycket tillsammans. Det tar vi igen på julen! God jul och gott nytt år!

Kommentera

