A Winter Flame – Milly Johnson

13547051Julen har aldrig varit Eves högtid. Hon har väldigt få, om ens några, trevliga minnen från barndomen och sedan blev hennes fästman dödad i Afganistan på juldagen. Alla planer och förväntningar Eve hade på sitt framtida liv dog också den dagen, hon förlorade hoppet och stängde ner. Hennes faster bestämde sig för att göra någonting åt det, när hon gick bort efterlämnade hon en nöjespark med jultema åt henne. Planerna har redan blivit gjorda och nu är det tänkt att Eve ska ta över och förverkliga dem, fast riktigt så enkelt blir det inte för det visar sig att fastern gett bort halva parken till en Jacques Glace som Eve aldrig har hört talas om. Tillsammans ska de ge liv till Eves fasters drömmar.

I november bad jag om juliga boktips och Sandra på Snowglitter berättade att hon tänkte läsa denna. Hade först inte tänkt köpa den men den slank med i beställningen och det är jag glad för, det här var precis så som jag hade tänkt mig att jag ville ha min juliga läsning. Det är charmigt, stämningsfullt och tryggt. Vill du bli utmanad i din läsning och känna att du läser någonting originellt så är det här inte en bok för dig men jag gillade den. Jag läser för underhållning och avkoppling och då är det skönt att ibland få läsa något enkelt och mysigt och då gör det ingenting alls att det är rätt förutsägbart. Det är trots allt romantisk feelgood, det är klart man får ett härligt lyckligt slut på berättelsen. Riktig mysfaktor på denna, jag kan nog behöva köpa hem några till böcker av Milly Johnson. Tack för tipset Sandra!

———————————————–
Betyg: 3.5/5
(Goodreads genomsnitt: 4.03)
| 404 s. | Simon & Schuster UK | 2012-10 |
| Adlibris | Bokus |

One thought on “A Winter Flame – Milly Johnson

Kommentera

