Omslagsonsdag – Granna bokryggar

Det här med bokomslag är lite roligt. Vissa tänker knappt på dem medan andra kan välja att läsa en bok enbart för att den är snygg. Själv är jag någonstans mitt emellan men det är absolut omslaget som först fångar min uppmärksamhet och jag känner mig mycket mer inspirerad att läsa en bok om den är fin. Så att få kika på massor med fina omslag i Bokpotatens omslagsondag är ett trevligt inslag i veckan. Den här gången är temat granna bokryggar. Jag älskar när böckerna har snygga ryggar, det blir så mycket roligare i bokhyllan då. Tyvärr tycker jag ofta att de är rätt tråkiga, särskilt när det kommer till svenska böcker. Skulle gärna se mer fantasi där.

Kameran var urladdad och netonnet är segare än segast med att fixa min mobil så jag kämpar fortfarande på med en lånad iphone vars kamera jag inte kommer överens med så det var lättare sagt än gjort att försöka ta bilder på lite snygga bokryggar men här kommer några jag gillar.

omslagsryggar

Jag är väldigt förtjust i Nattens cirkus och Dancing Jax men favoriten  är nog The night before christmas, det syns dålig på min kassa bild men månskäran och huset är läckert lilametallic.

One thought on “Omslagsonsdag – Granna bokryggar

Kommentera

