Sammanfattning – November 2014

Läst i November
Eld (Engelsfors #2) – Mats Strandberg &  Sara Bergmark Elfgren
Nyckeln (Engelsfors, #3) – Mats Strandberg &  Sara Bergmark Elfgren
Tiger Lily – Jodi Lynn Anderson
Between the Devil and the Deep Blue Sea (Between, #1) – April Genevieve Tucholke
Between the Spark and the Burn (Between, #2) – April Genevieve Tucholke
Harry Potter and the Chamber of Secrets (Harry Potter, #2) – J.K. Rowling
Harry Potter and the Prisoner of Azkaban (Harry Potter, #3) – J.K. Rowling
Storm – Tim Minchin
The Wicked + The Divine, Vol. 1: The Faust Act – Kieron Gillen
The Sleeper and the Spindle – Neil Gaiman

Lästa böcker: 10
Svenska: 8

Engelska: 2
Ljudböcker: 2
Grafiska romaner: 3

Lästa sidor: 3517 (Oktober : 3164)
Nytt i bokhyllan: 11. Visade här och här

Bästa boken:
Harry Potter är ju alltid bra men det var ju sisådär tredje, fjärde mötet med dessa böcker så svaret får bli en ny bok istället. Nämligen Between the Devil and the Deep Blue Sea (Between, #1) – April Genevieve Tucholke. Köpte denna för att läsa runt halloween, blev riktigt positivt överraskad.

Besviken på: Between the Spark and the Burn (Between, #2) – April Genevieve Tucholke. Jättebra bok men kom igen, hur kan man göra det här till en duologi med det där slutet?! Det var så öppet att det inte på något sätt kändes som ett slut, jag är fortfarande sur.

Kommentar: November var ingen bra månad överhuvudtaget, varken läsmässigt eller måendemässigt. Jag har varit så trött, så trött och inte mått särskilt bra, vanligtvis brukar jag begrava mig i böcker när jag känner mig nere men det har inte gått bra den här gången. Hoppas verkligen det vänder snart för böcker är avkoppling och terapi för mig. Är i alla fall väldigt nöjd med att äntligen ha blivit klar med Engelforstrilogin, det var en segdragen rackare.

Jag blir ju tyvärr åksjuk så på bussen har jag börjat lyssna på Harry Potter istället för att försöka läsa, det går fortfarande sådär att lyssna på ljudböcker men även om jag missar delar när tankarna vandrar iväg har det varit riktigt mysigt. Jag har fortsatt bekanta mig med grafiska romaner, Storm och The Sleeper and The Spindle var jättehärliga, The Wicked + The Divine var inte lika bra men jättesnyggt tecknad istället.

Nu i december ligger fokus på att läsa enkla och mysiga feelgoods som jag kan gotta ner mig i. Jag har bland annat köpt hem tre juliga böcker som jag tänkt att jag ska läsa den här månaden.

Kommentera

