The Ultimate Book Tag

The Ultimate Book Tag
Tack för taggen Elina! Jag älskar listor.

1. Do you get sick while reading in the car?
Ja, tyvärr. Helt jäkla värdelöst faktiskt, önskar att jag åtminstone kunde komma bättre överens med ljudböcker så att resande blev lite mindre tråkigt. (Fast nu lyssnar jag på Harry Potter på bussen men det är ju liksom Harry Potter, Harry Potter funkar alltid!)

2. Which author’s writing style is completely unique to you and why?
Terry Pratchett, hans humoristiska fantasy är awesome!

3. Harry Potter series or the Twilight Saga? Give 3 points to defend your answer.
Harry Potter.
1. Det är Harry Potter
2. Twilight har inte Fred & George
3. Lupin är bättre än Jacob

4. Do you carry a book bag? If so, what is in it (besides books…)?
Google berättade att en book bag var en ryggsäck, hmm det visste jag faktiskt inte. Men nej, jag är en handväskemänniska och i den finns det så mycket grejer att det nästan är omöjligt att hitta vad man letar efter.

5. Do you smell your books?
Det gör jag faktiskt ibland, något som straffade sig när jag fick hem Mera Vego för fy tusan vad den luktade illa!

6. Books with or without little illustrations?
Illustrationer är absolut inte nödvändigt alls men de är lite roliga.

7. What book did you love while reading but discovered later it wasn’t quality writing?
Jag får väl faktiskt säga Harry Potter här, älskade den när jag läste den och älskar den fortfarande trots alla logiska luckor och konstigheter. Harry Potter är fortfarande en fantastisk serie men time-turner, sanningsserum osv… Om sådana saker finns så varför används de inte för att göra vettiga saker istället?

8. Do you have any funny stories involving books from your childhood? Please share!
Tyvärr, pass.

9. What is the thinnest book on your shelf?
Jag har en jättetunn liten bok av Edgar Allan Poe som innehåller The Raven och några till dikter.

10. What is the thickest book on your shelf?
Snö och Aska av Diana Gabaldon som har 1279 sidor

11. Do you write as well as read? Do you see yourself in the future as being an author?
Nej.

12. When did you get into reading?
Jag tror svaret på den frågan är så enkel som så att jag läst ända sedan jag lärde mig läsa. Vad jag kan minnas har jag alltid läst och älskat böcker.

13. What is your favorite classic book?
Jag har inte läst särskilt många klassiska verk men Sagan om ringen-trilogin är ett självklart svar. Älskar den!

15. If you were given a book as a present that you had read before and hated… what would you do?
Man är inte oförskämd så självklart skulle jag tackat. Hade det varit någon närstående hade jag bett om kvittot och bytt boken, annars hade jag helt enkelt gett bort den.

16. What is a lesser known series that you know of that is similar to Harry Potter or the Hunger Games?
Jag är lite tråkig och tycker inte att någon serie jag läst förtjänar att jämföras med Harry Potter men Elinas svar Percy Jackson skulle jag kanske kunna acceptera. Hunger Games blev jag inte särskilt betagen av så där är jag mindre kräsen med jämförelserna, vi har ju Legend, Divergent och en himla massa andra YA Dystopier.

17. What is a bad habit you always do (besides rambling) while blogging?
Tittar på tv så bloggandet tar alltid alldeles för lång tid. Sedan är jag precis som Elina dålig på att läsa igenom vad jag skrivit innan jag postar inläggen så ibland händer det att det blir det lite knas.

18. What is your favorite word? Fantasi 19. Are you a nerd, dork, or dweeb? Or all of the above?
Jag kan nog möjligtvis vara alla tre…

20. Vampires or Fairies? Why? Vampyrer.
Inte läst så mycket om fairies men jag gillar mina vampyrer.

21. Shapeshifters or Angels? Why?
Shapeshifters. Läst en del böcker om änglar med men shapeshifters vinner, mycket mer intressanta.

22. Spirits or Werewolves? Why?
Varulvar! Älskar varulvar! Varulvar är bäst! Men det ska vara varulvar som faktiskt liknar vargar och inte några monsterfreaks.

23. Zombies or vampires?
Vampyrerna vinner här med, zombies är bara äckliga.

24. Love triangle or forbidden love?
Jag har börjat bli så trött på kärlekstrianglar, ibland funkar det men det är så uttjatat nu. Då läser jag mycket hellre forbidden love, det är i och för sig också väldigt vanligt förekommande men jag gillar det om det inte blir för cheesy.

25. Lastly: Full on romance books or action-packed with a few love scenes mixed in?
Hellre enbart romance än enbart action men jag vill helst ha en fin liten trevlig blandning.

Jag taggar:
Malin
Zelly
Therése

One thought on “The Ultimate Book Tag

Kommentera

