Nytt i bokhyllan

Jag mår inget vidare just nu så det blev en oplanerad bloggpaus förra veckan, ska försöka posta några inlägg denna vecka men vi får se hur det går. Tänkte i alla fall att jag skulle visa böckerna som trillat in sedan min förra bookhaul.

IMG_0080

För ett tag sedan efterlyste jag julig decemberläsning och när My true love gave to me gavs som förslag gjorde jag slag i saken och beställde hem den, hade redan sett den lite här och där på instagram och kunde inte låta bli. Mintgrön med rosa sidkanter var ju härligt annorlunda. You had me at hello åkte med i farten eftersom bookdepository tillfälligt hade den nedsatt med nästan 50%. Storm och The sleeper and the spindle var en impulsbeställning som jag är glad att jag gjorde, läst båda två och tyckte riktigt bra om dem.

Är det något jag försöker bättra mig med så är det att äta mer vegetariskt så boken Mera Vego hoppas jag ska hjälpa mig lite på traven. Hittade många lockande recept när jag bläddrade igenom boken, ett stort plus för att det verkar finnas många lättlagada recept utan alltför många ingredienser.

Döden kvittar det lika är ett recex från författaren som jag tackade ja till för ett tag sedan nu, hade faktiskt glömt bort den. Just nu går det lite segt med läsningen men ska försöka läsa den snart. Sedan har vi Norstedts nya utgåva av Ringarnas Herre, en samling med alla tre böckerna i Sagan om ringen. Älskar den trilogin och det var ett tag sedan jag sist läste den så jag ser väldigt mycket fram emot att få lite läsro så jag kan sluka denna.

Här är den animerade kortfilmen Storm som boken är baserad på, älskar!

One thought on “Nytt i bokhyllan

Kommentera

