Sisterhood of the World Blogger Award

9daf81ce8f3a62b577dff13de01c17ad_544581e0e087c371ed90cb65_544805fae087c362b8387287

Reglerna är:
1. Tacka bloggaren som nominerade dig, och länka till deras blogg
2. Ha med -loggan i ditt inlägg
3. Svara på de 10 frågorna som du fått
4. Nominera 10 andra bloggare och fråga dem 10 frågor
Oj, jag var nära att missa att Elina nominerat mig, tack så mycket! Är ni fler som gjort det har jag tyvärr missat det, det dök upp så många sådana här inlägg att jag inte orkade läsa alla.

Mina frågor

1. Hur ofta köper du böcker?
Det har jag svårt att svara på för det varierar väldigt mycket. Till viss del hänger det på ekonomin, har jag mer pengar över blir det helt enkelt ofta lite mer shoppat. Sedan spelar läslust osv också in. Ibland kommer det ut nya böcker jag längtat efter och då vill jag helst ha dem direkt. Med bokhyllorna fulla av olästa böcker är målet egentligen att inte köpa så mycket utan istället läsa vad jag redan har hemma men det går sådär just nu.

2. Vilken författare läser du allt av?
Jag har ingen författare som jag måste läsa absolut allt av men jag har några vars nya serier jag i alla fall måste läsa första boken i. Kelley Armstrong, Jeaniene Frost och Ilona Andrews. Sedan har vi ju vår svenska romancedrottning Simona Ahrnstedt.

3. Den värsta/sämsta filmatiseringen av en bok?
Twilight!

4. Hur många olästa böcker har du hemma?
Vilken jobbig fråga Elina! Nu var jag ju tvungen att räkna och de olästa fysiska böckerna i hyllorna har vuxit till 147st.

5. Vilken bok ser du mest fram emot att läsa?
Just nu är jag jättepepp på Modernistas vårutgivning och kanske framförallt Mistborn Det sista imperiet av Brandon Sanderson, en bok jag velat läsa länge men inte riktigt orkat ta tag i på engelska.

6. Vilken är den bästa boken du läst i år?
På engelska: Sea of Shadows – Kelley Armstrong
På svenska: Blod & Stjärnstoft – Laini Taylor

7. Recenserar du alla dina böcker?
Nej, det har jag varken tid eller ork till. Jag recenserar alla rec.ex samt de böcker jag känner att jag har något att säga om, på sistone har jag varit dålig på att skriva recensioner överhuvudtaget så det måste det bli bättring på.

8. Varför började du blogga om böcker?
Jag hade en vanlig personlig blogg men när jag arbetstränade på ett skolbibliotek en vår märkte att jag babblade så mycket om böcker i den bloggen att jag bestämde mig för att starta en enbart inriktad på böcker.

9. Ditt mest onödiga bokköp
Vi var på en stor loppis för ett par år sedan, den anordnas en dag varje år och får runt 5000 besökare. I alla fall så kunde man i slutet plocka en hel banankartong full med böcker för 50:-. Jag hakade på det och det blev förstås massvis med böcker och jag tror inte att jag läst en enda av dem hittills.

10. Vilken bok/serie vill du helst se som film?
Svårt det där, jag blir oftast besviken på filmatiseringar. Mitt liv & jag av Cecelia Ahern skulle kanske göra sig bra på film. Serien Guild Hunter av Nalini Singh har jag också ibland tänkt att det skulle vara roligt att se på film om den fick en bra budget och braiga människor som arbetade med filmen.

Jag är så otroligt seg med att svara på den här att alla säkert redan gjort den så jag hoppar över punkt 4. Har du inte gjort den men vill göra den? Då är du taggad och kan använda samma frågor som jag fick 🙂

One thought on “Sisterhood of the World Blogger Award

Kommentera

